^Do Góry

Get Adobe Flash player

WYCIECZKA W PIENINY

W dniach 24-26 czerwca 2017r. już po raz trzeci,  grupa uczniów naszej szkoły wraz z rodzicami i opiekunem- p.  Anną Szmulik , przebywali tym razem w Pieninach, Krakowie oraz Ojcowie.  Plan wycieczki był bardzo intensywny, a co za tym idzie bardzo ciekawy.
Pierwszym punktem wycieczki była malownicza miejscowość – Pieskowa Skała i okazały zamek.  Podczas spaceru wokół niego podziwialiśmy samotną skałę, zwaną Maczugą Herkulesa. Potem udaliśmy się do Muzeum, w którym znajduje się nowoczesna ekspozycja przyrodnicza Ojcowskiego Parku Narodowego. Główną część wystawy stanowiła sala ze stanowiskami 3D, w których obejrzeć można było fotografie grzybów, roślin, drzew i krzewów oraz owadów i innych bezkręgowców występujących na terenie parku. Nie zabrakło także filmu w technologii 3D. Potem  udaliśmy się wraz z naszą panią przewodnik do Jaskini Łokietka. Podziwialiśmy w niej wspaniałe stalagmity i stalaktyty. Następnie wędrowaliśmy szlakami  Ojcowskiego Parku Narodowego gdzie wąwozem Ciasnej Skałki, przez bramę krakowską wzdłuż malowniczej doliny Prądnika przeszliśmy do Ojcowa. Kolejnym punktem naszej wycieczki był Kraków. Królewskie miasto przywitało nas serdecznie i zaskoczyło niezwykłym klimatem. Zaczęliśmy od zwiedzenia Wawelu i Smoka Wawelskiego, weszliśmy do  Katedry  i  zobaczyliśmy  znajdujące się w niej groby. Odwiedziliśmy kościół Mariacki, wewnątrz którego znajduje się XV- wieczny drewniany ołtarz wykonany przez słynnego rzeźbiarza Wita Stwosza.  Dalej zobaczyliśmy Barbakan, pomnik Mickiewicza oraz Sukiennice.  Zauroczeni Krakowem udaliśmy się na nocleg- do Krościenka  nad Dunajcem. I tak minął pierwszy dzień naszej wycieczki.
Drugiego dnia, tuż po śniadaniu ruszyliśmy na szlak. Wraz z panią przewodnik- Anną Kamrowską wspinaliśmy  się na Trzy Korony. Po dwóch godzinach dotarliśmy na szczyt. Mimo zmęczenia i narzekania w czasie wędrówkii, wszyscy jednak zgodnie stwierdzili; „ warto było”. Z platformy widokowej  podziwialiśmy piękną panoramę okolic. Kolejnym punktem było zdobycie Sokolicy, co nie jest rzeczą łatwą . Gdy usiedliśmy na skałach,  na szczycie Sokolicy stwierdziliśmy, że warto było męczyć się dla takiego widoku; mogliśmy podziwiać; przełom Dunajca, Pieniny Środkowe, Małe Pieniny, Magurę Spiską, Tatry Bielskie i Tatry Wysokie. Na Sokolicy rośnie lasek reliktowych sosen. Najstarsza ma około 500 lat i jest ona  najbardziej znaną sosną  w Polsce. Następnie zeszliśmy do Szczawnicy, gdzie  łodzią  przepłynęliśmy na drugi brzeg Dunajca, a tam czekały na nas pyszne lody… Następnie pojechaliśmy do pensjonatu na obiadokolację. Wieczorem, wszyscy jednogłośnie stwierdziliśmy, że to jeszcze nie koniec naszej górskiej wyprawy.  Postanowiliśmy udać się na spacer  Wąwozem Homole, którym zawędrowaliśmy do  najbardziej rozpoznawalnej w Pienianch skały – Kamiennych Ksiąg.  Następnie udaliśmy się do pensjonatu na zasłużony odpoczynek.
Trzeciego dnia zwiedziliśmy  zamek  w Niedzicy. Budowla pochodzi z XIV wieku. Przewodnik opowiadał nam legendy związane z zamkiem, przybliżył jego historię, wspominał o kolejnych właścicielach. Z tarasu widokowego można było podziwiać rozległą panoramę Jeziora Czorsztyńskiego.  Jednak nie tylko zwiedziliśmy wnętrze budowli, ale także wozownię.  Bardzo nam się podobała „Czortopchajka”. Szkoda, że to eksponaty i nie mogliśmy się udać na przejażdżkę tymi powozami. Potem udaliśmy się na spacer po zaporze. Kolejnym punktem naszej wycieczki było  zwiedzanie ruin zamku w Czorsztynie.
Zwieńczeniem  naszego pobytu w Pieninach był spływ Przełomem Dunajca  ze Sromowców Górnych do Szczawnicy. Spędziliśmy ponad 2 godziny wśród malowniczych gór, podziwiając piękne  widoki oraz okoliczną  faunę . Flisak opowiadał o przełomie rzeki i skałach oraz lokalne ciekawostki. Następnie zmęczeni, ale  bardzo radośni i szczęśliwi  wyruszyliśmy  w drogę powrotną do domu.
Uczestnicy jednogłośnie stwierdzili, że było  SUPER!!!, a ich entuzjazm był najlepszym dowodem na to, że wycieczka się udała.  Z niecierpliwością czekamy na kolejne wyprawy!

Copyright © 2013. Zespół Szkolno - Przedzkolny w Zarzeczu Łukowskim Rights Reserved.